LANGKAH 1 |
Perjumpaan kali pertama |
1. Perbincangan diantara ahli kumpulan untuk menyediakan rancangan pengajaran harian, seterusnya menetapkan RPH yang dipilih. 2. Merangka beberapa langkah pengajaran dan pembelajaran . 3. Membahagikan tugas-tugas kepada setiap ahli kumpulan untuk menjayakan tugasan ini dengan lebih sistematik. |
LANGKAH 2 |
- Membincangkan masa dan waktu yang bersesuaian - Membincangkan dan membentangkan tugasan setiap ahli. Untuk penambahbaikan |
Memurni dan menambahbaik RPH yang telah dibentangkan.
|
LANGKAH 3 |
2. Memperkemaskan bahan3. Memastikan keselamatan dan kebersihan bahan yang digunakan |
PEMBAHAGIAN SLOT PENGAJARAN MIKRO Slot 1 = Junaili bin Mudin Slot 2 = Mohd Ridhwan bin Ag Salleh Slot 3 = Mariati binti Jamil Slot 4 = S. Azman bin Saidin Slot 5 = Siti Lina Binti Wahab |
LANGKAH 4 |
Menjalankan aktiviti pengajaran pada tarikh yang ditetapkan mengikut slot yang telah dibahagikan. |
1. Menyediakan serta memastikan keadaan bahan dan peralatan dalam keadaan yang baik sebelum aktiviti dijalankan. 2. Menjalankan aktiviti yang telah ditetapkan mengikut masa yang telah diperuntukkan. 3. Menjalankan tugas masing-masing semasa Pengajaran dan pembelajaran dijalankan. |
LANGKAH 5 |
SESI PERBINCANGAN, SETELAH SELESAI PENGGAMBARAN (REFLEKSI) Mengumpul bahan |
· Bahan dikumpulkan secara hardcopy ( bahan cetak ) dan softcopy ( email dapatan ) · Bahan disunting dengan menggunakan perisian converter, video cutter dan movie maker Tindakan - semua ahli mengikut tugas yang telah diagihkan. |
LANGKAH AKHIR |
Proses akhir video dalam talian. |
· Memurnikan dan menyempurnakan hasil dapatan dan seterusnya meletakkan / memaparkan dalam blog yang telah disediakan. · Menyediakan storyboard dalam penghasilan projek. · Menyemak link yang digunakan untuk menghasilkan interaktif · www.gurubfortteam.blogspot.com Burn cd hasil kerja yang telah disempurnakan. |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan